2 Kasım 2012 Cuma

KARAORMAN PASTASI


 pandispanya için malzemeler

Benim genellikle yaş pastalarda kullandığım pandispanya tarifi ile başlamak istiyorum
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı yoğurt(nemli bir pandispanya için)
  • 1 paket kakao(25 gr)
  • 1 paket vanilya ve kabartma tozu
YAPILIŞI

yumurtaların beyazları ve sarıları ayrılır,beyazları cam bir karıştırma kabının içinde bir fiske tuzla yaklaşık 10 dk mikserle çırpılır,diğer bir karıştırma kabında yumurta sarıları şekerle birlikte krem kıvamına gelene kadar çırpılır,yumurta sarıları beyazlarının içine eklenerek alttan üste doğru kaşık yardımıyla karıştılır, karışıma kuru malzemeler eklenir, karışım 20 cm çapındaki kelepçeli kalıba dökülür,önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık olarak yarım saat pişirilir,pişirilen kek 1-2 saat dinlendirilir.

KREMASI İÇİN
  • 2 su bardağı süt
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 kaşık un
  • 2 kaşık buğday nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket bitte çikolata(80 gr)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
YAPILIŞI

Çikolata ve tereyağ hariç diğer malzemeler karıştırılarak koyulaşıncaya kadar pişirilir,piştikten sonra sıcakken çikolata ve tereyağ eklenir ve mikserle 3 dk kadar çırpılır

BİRLEŞTİRMEk için

1 su bardağı vişne suyu
1 su bardağı vişne (ben donmuş vişne kullandım)
1 paket toz kremşanti
1 su bardağı süt

YAPILIŞI

kek 3 eşit parçaya ayrılır,ilk kata fırça yardımıyla vişne suyu sürülür,kremanın bir kısmı yayılıp üzerine vişnelerin yarısı eklenir,2. kata aynı işlem uygulanıp en son dış kaplama için kremşanti 1 su bardağı süt ile çırpılır ve pasta sıvanır (ben kalan kremanın içine toz kremşanti ekleyip çırptım onu sürdüm) ve visne ve rendelenmiş çikolata ile süslenir....hepinize afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder