30 Aralık 2012 Pazar


ZEYTİNYAĞINDA KURU DOMATES

 Ben kuru  domete bayılıyorum kışın hemen hemen şeye eklemeye çalışıyorum. Aşağıdaki karışım dolabımda her zaman bulunuyor ve bir çok şeyde kullanıyorum.....ekmek yaparken hamuruna ekliyorum, tulum peyniriyle karıştırarak harika bir kahvaltıya dönüştürüyorum, biraz yağda soteleyerek makarna sosu olarak kullanıyorum.....eğer elinizde kuru domatesiniz varsa mutlaka deneyin derim şimdiden afiyet olsun ....

MALZEMELER
  •  Bir kase kuru domates
  • 1 baş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı kuru reyhan
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • sızma zeytinyağ
YAPILIŞI

Öncelikle kuru domatesler kaynar suda 1 saat bekletilir,
daha sonra domateslerin kağıt havluyla suları alınır, kavanozun içine domateslerin yarısı sarımsaklar ve baharatlar, kalan domatesler ve üzerini geçecek kadar zeytinyağ eklenir. bu karışımı buz dolabında saklayarak bir hafta kullanabilirsiniz....afiyet olsun....

2 yorum:

  1. Bu ne Ya Böyle!!!!!! Görünüş ve Sunum Olarak ben begenmedim (O.Doğan)

    YanıtlaSil
  2. beğenmemene üzüldüm oysaki lezzeti oldukça güzel üstelik bu sadece kavanozdaki hali servis yaparken çok daha güzel sunum yapılabilir ama yorumun için sağol :)

    YanıtlaSil