17 Şubat 2013 Pazar

KAYMAKLI KURABİYE




MALZEMELER
  • 100 g margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 çorba kaşığı çekilmiş  antep fıstığı (fındıkta olabilir)
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • alabildiği kadar un (ben yaklaşık 3 su bardağına yakın kullandım)
KREMASI İÇİN
  • 2 yemek kaşığı kaymak(kremada olabilir)
  • 2 yemek kaşığı marmelat(ben şeftali kullandım siz dilediğinizi kullanabilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • üzeri için pudra şekeri
YAPILIŞI
Oda sıcaklığında yumuşamış margarin,sıvı yağ, pudra şekeri ve yumurta sarısı iyice çırpılır  daha sonra çekilmiş antep fıstığı,vanilya ve kabartma tozu eklenir. Un yavaş yavaş eklenerek yoğurulur buzdolabında en az yarım saat bekletilir. Hamur merdane yardımıyla 2 cm kaınlığında açılır ve bardak yardımıyla daireler çıkartılır çıkan dairelerin yarısının ortası daha küçük bir kalıpla açılır . 190 derece fırında kızarana kadar pişirilir .Ben biraz fazla pişirdim çünkü daha gevrek bir kurabiye olsun istedim. kreması için malzemeler bir çırpıcı yardımıyla çırpılır.Kurabiyeler soğuduktan sonra krema sürülüfiyet olsunr ve kurabiyeler birleştirilir.Pudra şekeri serpilir . ....AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder