28 Mart 2013 Perşembe

ISPANAKLI PEYNİRLİ BÖREK

Ne zaman börek yapacak olsam  benim aklıma şöyle çıtır çıtır bol ıspanaklı börek geliyor eşimin ise yumuşacık bol peynirli  börek geliyor ne yapılım bu seferde eşimin  istediği olsun dedim (ee tabi benim istediğimden  eklememek  olmazdı ıspanakta ekledim  ) işte  karşınızda yumuşacık içinde hem bol ıspanak hemde bol peynir olan nefis bir börek tarifi :





MALZEMELER
  • yarım kilo ıspanak
  •  100 gram lor peyniri
  • 100 gram beyaz peynir
  • 1 adet kuru soğan
  • 3-4 dal  dereotu
  • 3-4 dal maydanoz
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • pul biber
  • tuz
  • 5 adet yufka
SOSU İÇİN
  • 1 kase yoğurt
  • 1çay bardağı zeytinyağ
  • 1 adet yumurta

YAPILIŞI


Tavaya zeytinyağ alınıp küçük küçük doğradığımız soğanlar kavrulur.Üzerine doğrayıp şokladığımız ıspanaklar (şoklamaktan kastım doğradıktan sonra üzerine kaynar suyu döküp ardından soğuk suya almak  )(illaki şoklamanıza gerek yok o zaman kavrulmuş soğanların içine ekleyince ıspanakları biraz kavurun)dereotu ,maydonoz ve peynirler eklenir karıştırılıp ocaktan alınır.Soğumaya bırakılır.
Sosu için malzemeler iyice çırpılır.
Yufkanın üzerine önce hazırladığımız sos sürülür ardından 8 eş parçaya (pizza dilimi şeklinde) ayrılır. İç harçı eklenip sarılır. Üzerine hazırladığımız sostan sürülüp susam ve çörek otu eklenip 190 derecede yaklaşık yarım saat pişirilir.
Piştikten sonra üzeri bir bezle kapatılır yumuşak olması için .
Hepinize AFİYET OLSUN....

1 yorum: