15 Temmuz 2013 Pazartesi

ŞEKER HAMURLU KURABİYE

        Herkeze merhaba !
 Sizler orucu nasıl geçiriyorsunuz bilmiyorum ama Adana da oruç biraz zor geçiyor.
Uzun süren aç saatler birde üzerine sıcak olunca gerçekten zorluyor. Birde benim gibi sürekli atıştırmayı çok seviyorsanız daha da zor oluyor.
Ama yapacak bir şey yok Allah hepimizin ibadetlerini kabul eder inşallah ...
 Bende kendimi oyalayacak birşeyler ararken kızımın yaklaşan doğum gününe hazırlık yapayım dedim. Yaklaşan derken öyle üç beş gün değil iki ay var. Ama ben şimdiden heyecanlanıyorum.İlk defa şeker hamurunu kullanacağım elimin biraz alışması lazım. Önce araştırmalara başladım şeker hamurunu hazır mı alsam kendim mi yapsam diye... kendim yapmaya karar verdim hani çoğu pasta blogunda olan marshmallow dan yapılandan yapmaya karar verdim . Karar verdim vermesine ama bir türlü marshmallow bulamıyorum. Önce BİM e gittim çünkü orada gördüğümü hatırlıyorum. Ama kasadaki kızın dediğine göre ben biraz eskiyi hatırlıyormuşum 2 yıl önce  bim de satışı durdurulmuş (doğruysa tabi )
Sonra migros, kiler , şok... bir türlü bulamıyorum sonra A 101 de var dediler oraya da gittim kalmadı dediler.Sanki bir anda herkez benim gibi şeker hamuru mu yapmak istedi acaba diye düşünmedim değil.
Sonunda pes dedim gittim bir pasta dükkanına gerçi onu bulmamda kolay olmadı adresi internetten buldum aarbayla en az 3 tur attıktan sonra bulabildim ama bulduğumda çoktan kapanmıştı.
Neyse ki diğer sabah gittiğimde şeker hamurlarıma ulaşabildim.(çok şükür )
Kurabiye tarifini küçük bir araştırmadan sonra bir tarifte karar kıldım tabi ufaçık değişiklerle ben biraz daha lezzetli olsunlar diye badem unu koydum tabi bu kurabiyelerin pişerken şeklinin bozulmaması lazım dolayısıyla sert bir kurabiye oluyor . Ama ben fırının derecesini biraz yüksek tutunca kurabiyeler birden kavruldu ve  normalden çok sert oldu.  Neredeyse yenmeyecek kadar. Ama ben heveslendim bir kere sabırsızlanıyorum da yapmaya sert mert yapıcak birşey yok başladım kurabiyeler üzerinde çalışmaya maksat elim alışsın :)
İşte bu da ilk göz ağrılarım umarım beğenirsiniz.
Unutmadan tarif biraz daha deneyim kazandıktan sonra. SEVGİLERİMLE...
                                
 

 


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder