6 Ağustos 2013 Salı

ŞEKER HAMURLU  BAYRAM KURABİYESİ
Kızımın doğum gününe hazırlanırken elim alışsın diye bayram içinde kurabiye yapayım dedim...
Kurabiye tarifini Müge Hüner'in tarifini ufak değişiklikler yaparak kullandım.
Nişasta miktarını arttırdım (çünkü hamurum toparlanmadı), zencefil yerine ince çekilmiş badem tozu koydum ve limon kabuğu rendeledim...
İşte sevdiklerinize götürebileceğiniz veya misafirlerinize keyifle ikram edebileceğiniz şeker hamurlu çok cici kurabiyeler....
KURABİYESİ İÇİN MALZEMELER
  • 150 g tereyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı nişasta
  • 2 yemek kaşığı badem unu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tane limonun kabuğunun rendesi
SÜSLEMEK İÇİN:
  • şeker hamuru
  • yapıştırmak için bal
YAPILIŞI:
 Kurabiye için oda ısısındaki tereyağ pudra şekeriyle iyice çırpılır ,yumurta eklenip çırpmaya devam edilir daha sonra un eklenir ve düşük ayarda çırpmaya devam edilir ve badem unu, tarçın,limon kabuğu rendesi eklenir en son olarak nişasta eklenir  ve ele yapışmayacak ama yumuşak bir hamur elde edilir. Dolapta yarım saat dinlendirilir ve yarım santim kalınlığında açılıp kalıpla şekil verilir.
Soğuyan kurabiye  şeker hamuru ile  aynı kalıplar kullananarak  süslenir. Şeker hamuru kurabiyeye yapıştırırken bal kullanılır. Bal çok ince bir tabaka halinde kurabiyelere sürülür ve şeker hamuru yapıştırılır.
 Bundan sonrası hayal gücünüze ve elinizdeki ekipmana bağlı
 hepinize şeker gibi bir bayram diliyorum ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder