21 Ekim 2013 Pazartesi

KAYMAKLI KAYISI DOLMASI

Hepinizin  geçmiş kurban bayramı kutlu olsun...
Ben bu bayram tatil mi yaptım yoksa çalışırken mi tatil yapıyormuşum anlamadım :)
Ama bunlar tatlı yorgunluklar tatlı telaşlar Allah hepimizi sağlıklı bir şekilde diğer bayramlara ulaşmayı nasip eder inşallah :)
Kurban bayramı denilince bol yağlı bol kalorili insanın içini bi hoş eden yiyecekler geliyor insanın aklına... insanlar daha kurban kesilmeden mangalı yakmaya başlıyor bile... hal böyle olunca bende misafirlere ikram etmek için bu yıl ağır bir tatlı yapmamaya karar verdim ne zamandır aklımda olan kaymaklı kayısı dolması yaptım. Çokta güzel oldu tatlıyı özenle paketledim memlekete götürecektim ama telaştan masının üzerinde unutmuşum..... Evet üzüldüm ama neyse güzelim tatlı boşa gitmedi  eve dönünce  tek başımıza afiyetle tükettik...
 
 
 


                                          
                                                   

MALZEMELER
  • 500 g kuru kayısı(günkurusu tercih ettim)
  • 1 avuç ceviz
  • 1 çay bardağı şeker(ben çok şekerli olsun istemedim)
  • 3 su bardağı su
  • servis için 200 g kaymak
YAPILIŞI
Kaysılar ortadan kesilip içine bir parça ceviz eklenip kapatılır. Geniş bir tencereye dizilir. Üzerine şeker serpilip suyu eklenir kısık ateşte yumuşayana kadar pişirilir. Soğuyunca kaymakla servis edilir. AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder